12

Rzecz o przyjaźniach i kolezenstwach..
A także i ocenianiu i wydawaniu bezpodstawnych opinii.
Hmmm... Pycha. Ocenianie.. Fatalna cecha ludzka, tak se uważam. Sama posiadam i od czasu do czasu daje o sobie znać.
Najgorzej jak nas dopada a dotyka naszych najbliższych, z czego zdajemy sobie sprawę dopiero po czasie...

Jedynym sposobem jest praca nad sobą, nie?!  :)

Ostatnio uważam, że zrobiłam się harda.. Tylko nie miałam okazji sprawdzić w praktyce tej zawzietej umiejętności, mam zresztą nadzieję, że nie będę musiała tego robić. Bo po co mi się denerwować i pluć komuś w twarz?
Niepotrzebne to zupełnie. Wiem. I niby jako chrzescijanka mam nastawić drugi policzek, okej. Ale jak to ładnie ostatnio przeczytałam, trzeciego policzka nie mam, a w Biblii nie jest napisane, żeby po policzkach dupe nastawić do kopania. Także szkole się w cierpliwości. Też ważna cechą, prawda?! :)

A poza tym, jak wygląda nasze życie rodzinne, finansowe, zdrowotne - to muszę się przyznać, że jestem szczęśliwa (a nie jest lukierkowo, że się tak wyrażę).
Ale mój optymizm, hardosc i zawierzenie Bogu to coś, co mnie uskrzydla. Mam nadzieję, że ten stan rzeczy długo się utrzyma i że żadne przeciwności losu, czy zwał to jak zwał, nie są w stanie mi tego zakłócić.

Komentarze

  1. prawdziwych przyjaciół poznaje się po tym.......jan znoszą twoje sukcesy. po tym też poznajesz ilu masz śmiertelnych wrogów.


    kiedy było u mnie źle nie brakowało chętnych nieść mi pomoc, choćby nawet wypłakać się w rękaw i są osoby którym naprawdę jestem mega wdzięczna bo jakaś drobna fatyga ich wtedy dla mnie była bardzo wielką pomocą. ale kiedy zaczelo być dobrze......zobaczyłam jak wielu z tych ludzi tak naprawdę wcale dobrze mi nie życzyło. owszem chętni niby wysłuchali bo tak naprawdę byli ciekawi. i kiedy wyszłam na prostą i zaczełam odnosic sukcesy.....wielu z nich....zwyczajnie przestalo się odzywać.;) poczułam ulgę jakby śmieci wyniosły się same


    życie bardzo weryfikuje komu warto dać szansę komu nie. pomóc doradzić zawsze możemy, ale kiedy widzimy że w następnym przypadku potraktują nas nie tak jak byśmy sobie tego życzyli trzeba powiedzieć stop.

    OdpowiedzUsuń
  2. no to tylko pogratulować i życzyć dalszej pogody ducha i pomyślności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No widzisz, to znaczy, ze jesteś szczęśliwą kobietą :) Bo jak to mówią: Nie ten szczęśliwy co ma wszystko, ale ten który cieszy się tym co ma!
    Trudno nie oceniac.. a nawet potrzebujemy mieć o kimś zdanie, bo jak rozpoznać: przyjaciel czy wróg? Kwestia w tym by nie oceniać pochopnie, po pozorach..
    loonei

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wakacyjne rozsterki życiowe...

Rozgadana

Koniec....